کارتوفاداری باشگاه مشتریان

کارت‌های وفاداری ظاهری شبیه به کارت‌های اعتباری بانک‌ها دارند که با دادن پاداش به رفتارهای خرید وفادارانه آن رابین مشتریان گسترش داده و صاحبان کارت‌ها را عضوی در برنامه وفاداری خاص کنند.

کارت‌های اعتباری با بررسی به میزان درآمد و توان بازپرداخت شخص توسط بانک‌ها، فروشگاه‌ها و سایر موسسات مالی و بر اساس اعتبارسنجی‌ای صادر می‌گردد.

داشتن کارت اعتباری به این معنی است که بیشتر از آنچه در حساب بانکی ما وجود دارد پول در اختیار داریم و پس از خرید باکارت اعتباری، هنگام بازپرداخت پول میتوان به‌صورت  اقساط یا یکجا پرداخت ‌شود در صورتی که یکجا پرداخت شود همان مبلغ خرید و استفاده‌شده را پرداخت کرده و اگر به‌صورت اقساط باشد مقداری سود گرفته می شود.

کارت وفاداری مشتریان یا باشگاه مشتریان را می‌توان در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، خدمات تفریحی، شرکت‌ها، مراکز فروش رنجیره ای و هر نوع کسب‌وکاری که فکرش بکنید استفاده کرد.

برنامه وفاداری مشتری به این صورت است که به‌طور مثال برخی فروشگاه‌ها طی زمان مشخصی به مشتریان یک تخفیف مشخص ارائه می‌دهند. مثلاً تخفیف ۱۰ درصدی طی مدت‌زمانی کوتاه یا همیشه.

برخی دیگر به ازای خرید مشتری به مشتری امتیاز می‌دهند که بتوانند در آینده برای خرید از فروشگاه از این امتیازات استفاده کنند.

برخی فروشگاه‌ها نیز به مشتری تنها در برخی شرایط خاص تخفیف می‌دهند. فروشگاه‌های بزرگ از کارت وفاداری مشتریان بانام کارت‌های تخفیف یا جایزه استفاده می‌کنند؛ که برای خرید محصول خاص به مشتریانی که کارت وفاداری مشتریان دارند تخفیف می‌دهند.

با استفاده از این برنامه سوپرمارکت‌ها می‌توانند به این دست یابند که کدام کالا بیشتر مشتری دارد و آن کالا را درجایی که دسترسی آسان دارد قرار دهند هم‌چنین مشتریان در قبال تخفیف‌ها به سوپرمارکت اجازه دسترسی به عادات خریدشان می‌دهند و به‌این‌ترتیب سوپرمارکت را قادر می سازنند که بیشتر با نیازهای مشتریان آشنا شوند و بدانند هر مشتری چه نیازهایی دارد و به‌این‌ترتیب مشتریان سودآور را شناسایی و سعی کنند آن‌ها را نگه‌دارند و تبدیل به باشگاه مشتریان وفادار خودنمایند.

به کارت‌هایی که به مشتریان داده می‌شود “کارت باشگاه مشتریان” گفته می‌شود. اساس ایجاد باشگاه مشتریان بر مبنای رفتار برنامه وفاداری است.

نقطه‌ی مناسب برای شروع این کار در همان ابتدا قرار دارد یعنی: “به دست آوردن مشتری”.

 

کارت باشگاه مشتریان

 

مزایای کارت وفاداری مشتریان

احترام به مشتریان

متمایز کردن کسب‌وکار خود

بالا بردن فروش

حفظ ارتباط با مشتریان

اطلاع‌رسانی

معرفی مشتریان جدید توسط مشتریان فعلی باکارت وفاداری مشتریان

طراحی اختصاصی لوگو فـروشـگاه بـر روی کـارت وفاداری مشتریان

 

با ما در تیم آقای مشتری همراه باشید تا شما را برای داشتن کسب و کار بهتر هدایت کنیم